Despre autism

Tulburarile de spectru autist (autism) reprezinta un grup de tulburări de dezvoltare a copilului caracterizate printr-o deteriorare calitativă, severă şi pervazivă in urmatoarele arii de dezvoltare:

  • interacţiune socială reciprocă,
  • comunicare,
  • comportament

AUTISMUL

Autismul este considerat o tulburare de dezvoltare, iar în octombrie 2009, un raport al Departamentului de Sănătate şi Servicii Sociale al S.U.A. a plasat rata de diagnosticare la 1 din 68 de copii în Statele Unite ale Americii. Conform CDC, instituție din Statele Unite ale Americii care se ocupă de Controlul și Prevenția Bolilor (engl. U.S. Centers for Disease Control and Prevention – CDC), prevalența a crescut de mai bine de două ori între 2002 și 2008 și de peste 10 ori în ultimii 20 ani. Citeste mai mult…

SINDROMUL ASPERGER

Sindromul Asperger este o afecţiune neurologică numită după fizicianul vienez, Hans Asperger. Acesta a publicat în anul 1944 o lucrare care a descris un model de comportament la mai mulţi băieţi tineri, care aveau inteligenţă şi dezvoltare lingvistică normale, care însă dovedeau comportamente similare autismului şi deficienţe marcante ale abilităţilor sociale şi de comunicare. În ciuda publicării acestei lucrări în anii 1940, abia în 1994 sindromul Asperger a fost adăugat la DSM IV şi abia în ultimii ani  a fost recunoscut de profesionişti şi părinţi. Citeste mai mult…

ADHD

Observând copiii dintr-o grupă de preșcolari, se poate să ne ”sară” în ochi un copil anume. De ce acest lucru ? Pentru că, spre deosebire de colegii săi, acesta nu reușește să ducă la capăt o sarcină de lucru, se ridică în mod frecvent de pe scaun sau se mișcă permanent, vorbește neîntrebat sau îi deranjează pe cei din jur în toate modurile. Citește mai mult…

HIPERACTIVITATEA

Unii copii sunt mai activi decât alţii si fiecare copil poate fi la un moment dat foarte agitat și poate întâmpina dificultăţi în concentrarea asupra unei sarcini pe care o are de îndeplinit, fiind uşor distras de ceea ce se întâmplă în jurul său. Cu toţii ştim că celor mici le este mai dificil să se concentreze sau să stea într-un loc pentru un timp mai îndelungat. Cu cât un copil va înainta în vârsta cu atât se va putea concentra mai bine. Ceea ce diferenţiază  copiii cu hiperactivitate de cei cu o dezvoltare normală este frecvența și intensitatea cu care apar problemele (se concentrează greu, este uşor distras, este agitat, etc.). Citește mai mult…

MANIFESTĂRI COMPORTAMENTALE OPOZANTE

Copiii cu manifestări comportamentale opozante au dificultăţi în respectarea regulilor importante, în comparaţie cu cei de aceeaşi vârsta, dar fără probleme. Ei ajung deseori să aibă conflicte cu părinţii sau cu alte persoane adulte semnificative, precum și cu fraţii sau cu alţi copii din afara familiei. Ei se înfurie foarte repede, îi enervează pe ceilalţi în mod constant și îi învinovăţesc pentru greşelile sau comportamentele proprii neadecvate. Manifestările opozante și agresive sunt până la un punct parte componentă a unei dezvoltări normale, existând anumite faze în care aceste manifestări sunt mai pregnante. Citește mai mult…